Kedves Vendégünk!
2021. szeptember 1-től a hatályos jogszabályoknak megfelelően a magyarországi szálláshely szolgáltatóknak minden vendég törvényben meghatározott személyes adatait okmányolvasó használatával keresztül rögzíteniük kell érkezéskor.
Az elfogadott okmányok magyar állampolgárok esetében: személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél.
Nem magyar állampolgárok esetében: személyi igazolvány, útlevél.
A szabályozás minden vendégre vonatkozik, így a gyermekek esetében is szükség van a fényképes okmány bemutatására.
A hatályos jogszabály szerint amennyiben a vendég nem adja át okmányolvasásra a személyi azonosítására szolgáló okmányt, abban az esetben a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A VIZA rendszerbe adatok továbbítására a szálláshely-szolgáltató 2021. szeptember 1. napjától köteles.
Abban az esetben, ha a szálláshely szolgáltató a jogszabályi előírások okán a tartózkodást megtagadja, a szálláshely a visszaigazolásban szereplő kötbér-, lemondási- vagy módosítási összeg megfizetésére igényt tart.
Megértésüket köszönjük!